Pytania i odpowiedzi


  • Jakie dane są wymagane do przedstawienia oferty na dostawę energii elektrycznej/gazu ziemnego.?
  • Jak długo trwa proces zmiany sprzedawcy energii elektrycznej/gazu ziemnego?
  • Czy mogę zmienić grupę taryfową dla energii elektrycznej i gazu ziemnego?
  • Dlaczego po zmianie sprzedawcy energii elektrycznej otrzymuję 2 faktury?
  • Czy numer PPE/PPG i numer licznika są tym samym?
  • Czy zmiana sprzedawcy wiążę się z dodatkowymi kosztami?
  • Czy po zmianie Sprzedawcy zwiększeniu ulegną opłaty za dystrybucję energii elektrycznej/gazu ziemnego?
  • Kto jest odpowiedzialny za odczyt danych o zużyciu energii w danej lokalizacji i ich przekazania nowemu sprzedawcy?
  • Czy proces zmiany Sprzedawcy wpłynie na przerwy w dostawie energii elektrycznej/gazu ziemnego?
  • Z kim należy się kontaktować w przypadku wystąpienia ewentualnej awarii?
  • Co się składa i co wpływa na finalną cenę energii?
  • Jakie są skutki wyboru niesprawdzonego dostawcy energii elektrycznej / gazu?
  • Na co zwrócić uwagę podpisując Umowę na energię elektryczną / gaz?
  • W jaki sposób można kontraktować energię / gaz?
      • Klasyczny - w oparciu o cenę stała;
      • Indeksowany - oparty o cenę TGE na rynku terminowym;
      • Indeksowany - oparty o cenę TGE na rynku spotowym;
      • Mieszany indeksowany - w oparciu o cenę TGE na rynku terminowym i spotowym.
  • Na czym polega produkt giełdowy oparty na indeksie TGE?
  • Czym jest mikroinstalacja fotowoltaiczna?
  • Jaki jest okres zwrotu z mikroinstalacji fotowoltaicznej?
  • Czy mogę zmienić sprzedawcę energii elektrycznej, jeśli posiadam instalację fotowoltaiczną (PV) i czy jest to opłacalne?
  • Kiedy można zostać prosumentem energii odnawialnej?

Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania na naszej stronie skontaktuj się z nami!